Wij bieden maandelijks nieuwe webinars gebaseerd op de laatste technologie.

Interesse? Kijk dan snel verder en schrijf je in!

Webinar De eBurgerpas


 

De eBurgerpas. 

 

Een gezamenlijk initiatief van Microsoft, Sphereon en eSpecialisten.

Microsoft logo3     Sphereon logo4        eSpecialisten logo2

 

De eBurgerpas op uw telefoon2

Iedere gemeente heeft regelingen en voorzieningen voor specifieke doelgroepen. Bijvoorbeeld: Een kledingbeurs voor minima, registratie voor gebruik voedselbank, korting op sportfaciliteiten, reguleren van het vuilophaalproces etc. 

Het proces om deze beschikbaar te stellen, er gebruik van te maken en het vervolgens administratief te verwerken is in veel gevallen arbeidsintensief en omslachtig. Gemeenten moeten handmatig rechten en verplichtingen registreren, het gebruik bijhouden en controleren en het geheel administratief verwerken (facturering, betaling en verantwoording). Burgers moeten vouchers, munten en of een pas ophalen om gebruik te maken van hun rechten. Aanbieders moeten een eigen administratie bijhouden, factureren, wachten op betalingen en dit vervolgens weer controleren. Met de introductie van de eBurgerpas is dat verleden tijd!

 

Met de eBurgerpas is de dienstverlening klantgerichter, veiliger,
gemakkelijker, sneller en tegen lagere kosten voor alle betrokkenen!

 

De eBurgerpas in het kort

  • Iedere gemeente krijgt haar eigen online platform voor het beschikbaar stellen en beheren van regelingen en voorzieningen. Dit platform wordt ingericht conform de huisstijl van de gemeente, zodat iedere gemeente haar "gemeentepas" herkenbaar kan profileren.
  • Gemeenten kennen rechten toe aan burgers en selecteren leveranciers om voorzieningen te leveren.
  • Burgers krijgen hun eigen, persoonlijke eBurgerpas app (of pas) met daarin de regelingen, voorzieningen en tegoeden. 
  • Aanbieders krijgen een eigen, persoonlijke eBurgerpas app, waarmee zij producten en diensten kunnen aanbieden aan burgers.
  • Burgers doen  “aankopen” bij geselecteerde leveranciers of nemen diensten af, zoals het wegbrengen van vuilnis . Dit gaat heel eenvoudig door het scannen van de persoonlijke QR-code van de burger. De burger is daarbij altijd in controle van de aankoop.
  • Alle (geldige) transacties worden direct en 100% veilig & betrouwbaar  geregistreerd en verwerkt in de saldi van zowel de burgers als de aanbieders.
  • De volledige administratie en facturatie kan zowel voor de gemeente als de aanbieders volledig geautomatiseerd afgehandeld worden.
De privacy van alle betrokkenen is te allen tijde gewaarborgd.

 

 

Een klant aan het woord:

De gemeenten Weert en Nederweert organiseren ieder half jaar een Kledingbeurs voor kinderen van gezinnen met een laag inkomen. In 2017 is dit initiatief gestart in Weert in samenwerking met lokale ondernemers en maatschappelijke partners. Vanaf 2018 is de gemeente Nederweert ook aangesloten. Sinds de start hebben de gemeenten steeds meer kinderen in armoede in beeld die ze nu kunnen helpen.

De Kledingbeurs zorgt voor nieuwe kleding en schoenen voor kinderen. Daarnaast blijkt het een goede activiteit om steeds meer gezinnen in beeld te krijgen. Voor de eerste editie werden 520 kinderen uit Weert uitgenodigd die bekend waren bij de gemeente. Nu zijn dat 860 kinderen uit Weert. Vanuit Nederweert kwamen 140 kinderen. Per kind wordt er door de gemeenten 150 Euro beschikbaar gesteld voor aankopen op de Kledingbeurs.

Hieronder een quote van de toenmalige gedeputeerde bij de lancering van ons initiatief:

“Kinderen hebben soms gewoon behoefte aan een warme jas. Het is belangrijk dat ze die krijgen. Door dit initiatief krijgen kinderen in armoede nieuwe kleren in plaats van tweedehandse. Dit draagt bij aan hun eigenwaarde en voorkomt pestgedrag van anderen. Ik waardeer dit initiatief van de gemeente en ondernemers dan ook enorm. Het laat zien dat iedereen meetelt, op eigen kracht of met hulp van de gemeenschap. Wij laten kinderen niet in de kou staan!”

Gedeputeerde Robert Housmans
Sociale Agenda, Zorg en Veiligheid

 

Webinar met Gemeente Weert

Op 4 juli organiseren we van 14.00 – 15.00 een webinar samen met Gemeente Weert.

 

Programma

Het programma ziet er als volgt uit: 

TijdOnderwerpSprekers
14:00 Korte introductie Kees Groeneveld, eSpecialisten
14:05 Microsoft als platform Mark Pannekoek, Microsoft
14:10  Wat speelt er in het sociaal domein in Weert en waarom de eBurgerpas + ervaringen Marco van Dijk, Gemeente Weert
14:25 Uitleg eBurgerpas tokens en mogelijkheden Maarten Boender, Sphereon
14:40

Aanpak: Implementatie eBurgerpas + opschaalmogelijkheden +

samenwerkingsmogelijkheden

Kees Groeneveld, eSpecialisten

14.50

Vragen en afsluiting

Edwin Boender, eSpecialsiten

Inschrijven

Het webinar wordt twee keer gegeven. Inschrijven hiervoor kan via de onderstaande buttons.

 

Inschrijven op  4 juli   14.00-15.00 

 

Ook is het mogelijk om ‘in-company’ een webinar over dit onderwerp in te plannen. Neem daarvoor contact op met:

Edwin Boender. (Mobiel 06-15062294 / edwin.boender@especialisten.nl  ) of

Kees Groeneveld (Mobiel: 06-46593567 / Kees.groeneveld@especialisten.nl)

 

Meer informatie over de eBurgerpas? Zie www.eburgerpas.nl

      eBurgerpas CMYK compact         

Over dit agenda-item

  • 4 juli 2022
  • 14:00 - 15:00

  • Noteer de datum alvast in uw agenda. U ontvangt 1 dag voor aanvang van de webinar een uitnodiging voor deelname.