Home | e-Academy | Interactieve workshop Vervanging

e-Academy


 Hieronder vindt u informatie over een van onze kennissessies. 
Als u hierover met ons in gesprek wilt nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen!

Interactieve workshop Vervanging

27 mei 2018


De overheid werkt steeds meer digitaal en wisselt steeds vaker digitale informatie (en documentatie) uit met burgers, bedrijven en ketenpartners. De digitale informatie heeft echter geen bewijskracht en u mag de papieren informatie dan ook niet vernietigen. Om volledig digitaal te gaan werken is het noodzakelijk om de bewijskracht over te laten gaan van de analoge (papieren) informatie naar de digitale informatie. Dit proces heet Vervanging.

De voorbereiding, inrichting en uitvoering van het proces van Vervanging is niet eenvoudig en vergt zorgvuldige afwegingen binnen de kaders van de Archiefwet en aanverwante regelgeving. Wij bieden u een interactieve workshop in 1 dag. U gaat naar huis met een concreet stappenplan om direct mee aan de slag te gaan in uw organisatie.

Succesvolle workshops

We hebben in de afgelopen maanden meerdere workshops Vervanging gehouden. De deelnemers waren enthousiast, omdat zij een helder beeld kregen hoe zij het vervangingtraject in hun eigen organisatie vorm kunnen geven. Door de interactieve werkvormen en het werkboek hadden zij aan het eind van de dag concrete handvatten tot hun beschikking.

Een goed begin is het halve werk!

Medewerkers van organisaties weten vaak niet waar en vooral hoe ze moeten beginnen. Wat is er allemaal nodig om Vervanging goed ingeregeld te krijgen en hoe moet het besluit voor Vervanging opgezet worden? Als eSpecialisten verzorgen we een intensieve eendaagse workshop, waarbij u wordt begeleid door Kees Groeneveld. Kees heeft tientallen overheidsorganisaties succesvol begeleid in het Vervangingsproces.

Resultaat van de workshop

Aan het einde van de dag heeft u een concreet stappenplan waarmee u in uw eigen organisatie direct aan de slag kunt. U kunt daarmee uw eigen handboek vervanging samenstellen en het proces van vervanging gaan inregelen.

De onderwerpen die behandeld worden zijn onder meer:

  • Wettelijke kaders (o.a. Archiefwet, NEN-ISO normeringen, afstemming archiefinspectie).
  • Governance (Archivistisch jaarverslag, beheersregelingen, mandateringen, enzovoorts).
  • Beleid, organisatie (Informatiebeleid, huisvesting, communicatie, opleidingsniveau, enzovoorts).
  • Werkprocessen (Processen rondom digitalisering, archivering, vernietiging, enzovoorts).
  • Onderhoud/beheer (Functioneel, technisch, applicatie, archivistisch beheer en methoden).
  • ICT & Infrastructuur (Applicatielandschap, architectuur, hardware, informatiebeveiliging).
  • Metadata (Scan- en archivistische metadata, documenttypelijst, TMLO).
  • Conversie en preservatie (Digitale duurzaamheid, preservatieplanning).

Data, locaties en kosten

Het aantal inschrijvingen is per dag beperkt tot 15 personen. U bent dus verzekerd van persoonlijke aandacht en maatwerk voor uw organisatie. Er wordt samen met u afspraak gemaakt welke locatie en datum u het beste schikt. 

De kosten zijn € 495,- per persoon exclusief BTW. Na aanmelding sturen we u een factuur. 

Incompany is ook mogelijk

Als u de workshop liever samen met uw collega's in uw eigen organisatie wilt doen is dat ook mogelijk. De kosten voor een eendaagse incompany training zijn € 4500,- exclusief BTW met een maximum aantal van 15 deelnemers.

Wilt u meer informatie of direct aan de slag? Via onderstaand formulier kunt u ons eenvoudig bereiken.